TERTULIA FEMINISTA LES COMADRES

8 de marzo de 2014

Página de Inicio
Historia
Jueves de Comadres
Orígenes
Nuestra fiesta
  Comadres y Felpeyos
Actividades
Agenda
Áreas de trabajo
Hemeroteca
Publicaciones
Libros
En la web
CD
De interés
Enlaces
Contacto

Versiones en español y en asturianu

LAS MUJERES LUCHAMOS POR NUESTRA LIBERTAD

Este 8 de Marzo nos presentamos todas juntas... juntas para luchar por nuestro derecho a decidir, nuestro derecho a una maternidad libremente decidida y nuestro derecho a tener vidas vivibles. Porque son nuestros cuerpos y son nuestras vidas.

DEFENDEMOS nuestro derecho a decidir ser madres y a no serlo, a ser madres con otra mujer o a serlo en solitario, a ser madres cuando nosotras queramos, y ser madres o no serlo con las condiciones necesarias para que podamos tener vidas dignas. DEFENDEMOS que se respeten los Derechos Sexuales y Reproductivos de las mujeres, que son Derechos Humanos básicos. Ser mujer no es ser ciudadana de segunda, ni es sinónimo de madre, ni de útero, ni de incubadora.

Y también continuamos EXIGIENDO, como cada 8 de marzo, un salario equitativo y digno, porque las mujeres seguimos cobrando menos por el mismo empleo que los hombres. Del mismo modo, EXIGIMOS que sean las vidas las que estén en el centro de los análisis y políticas macro-económicas, y no los mercados. Porque las mujeres hacemos los 2/3 del trabajo no remunerado del mundo, sobre todo encargándonos del cuidado de las vidas de otras personas, y sin nosotras y este trabajo de cuidados, las sociedades enteras se detienen.

EXIGIMOS un sistema educativo público, laico, universal y de calidad, como forma de sostener el principio de igualdad entre mujeres y hombres, y que además incluya la educación sexual desde las edades más tempranas, para prevenir desde embarazos no deseados hasta relaciones desiguales y/o violentas dentro de las parejas.

EXIGIMOS un sistema de salud público, universal y de calidad, en los que también se enmarque la interrupción voluntaria del embarazo. Y EXIGIMOS recursos sociales públicos universales y de calidad, como los relativos a la dependencia, a la corresponsabilidad, a la prevención de la violencia machista y a la acogida de personas migrantes. Y DENUNCIAMOS que las medidas de recorte suponen y ejercen violencia estructural contra las mujeres, privándonos de nuestros derechos más elementales y condenándonos a soportar la violencia machista de manera cotidiana y presente en todos los estamentos sociales.

En este contexto, el proyecto de ley del PP, la contrarreforma de la ley del aborto, constituye un retroceso legislativo e ideológico intolerable. Es uno de los mayores ataques contra la autonomía y los derechos de las mujeres, que nos retrotrae a las etapas más oscuras del franquismo. Y nos aboca a condiciones impropias en democracia, donde el Estado debe garantizar nuestra libertad, y no condenarnos a penas de otras épocas.

Su visión machista vuelve a situarnos en la minoría de edad al negarnos la capacidad de decisión sobre nuestro cuerpo, nuestra maternidad y trasladarla a terceros. Dentro de este marco jurídico perderíamos nuestra condición de ciudadanas de pleno derecho con voz, representando un peligroso paso que nos conduciría a situaciones de mayor inferioridad, sumisión y desigualdad, siendo éstas el caldo de cultivo de todas las violencias contra las mujeres.

Quienes pretenden imponer sus creencias morales al conjunto de la ciudadanía a través de normas de obligado cumplimiento son fundamentalistas, y el fundamentalismo no es propio de un estado democrático. No podemos consentir que roben nuestra libertad y nos impongan su moral estableciendo como delito aquello que algunos consideran un pecado, lo que hasta este momento es un derecho.

Según reconoce la Organización Mundial de la Salud, el aborto inseguro es una pandemia silenciosa y por lo tanto se debe promover el aborto legal y seguro como un derecho fundamental de las mujeres. Las leyes restrictivas no reducen el número de abortos, sino que aumentan el número de mujeres que exponen sus vidas en la clandestinidad o en condiciones de inseguridad sanitaria. 47000 mujeres mueren al año en el mundo víctimas de un aborto inseguro. Las leyes restrictivas reservan las opciones de un aborto seguro únicamente para las mujeres con más recursos económicos, que podrán abortar en países con legislaciones menos restrictivas. Mientras que las que carezcan de ellos, abortarán igualmente, pero en condiciones de clandestinidad y con grave riesgo para su salud.

Así, DEFENDEMOS educación sexual con perspectiva de género para decidir, anticonceptivos para evitar abortar y aborto legal para no morir. EXIGIMOS que se regule la objeción de conciencia, para que ésta no sea la coartada de los profesionales más reaccionarios. Y, además, DENUNCIAMOS al PP, a la iglesia católica y a la minoría fundamentalista antivida por apoderarse de nuestros cuerpos y de nuestra libertad.

Por todo esto EXIGIMOS la retirada de este anteproyecto de ley, y EXIGIMOS la dimisión del Ministro de Justicia Don Alberto Ruíz Gallardón, al responder a una concepción restrictiva de los derechos y atacar los principios de una sociedad plural. Porque limita la libertad y el derecho a decidir de las mujeres. Porque cuestiona determinadas conquistas sociales que se habían alcanzado en las últimas décadas, fruto de la lucha de las mujeres desarrollada a lo largo de mucho tiempo.

ESTE OCHO DE MARZO LAS MUJERES LUCHAMOS POR NUESTRA LIBERTAD...
¡HOY MAÑANA Y SIEMPRE!

LES MUYERES LLUCHAMOS POLA NUESA LLIBERTÁ

Esti 8 de Marzu presentámonos toes xuntes... xuntes pa lluchar pol nuesu drechu a decidir, el nuesu drechu a una maternidá llibremente decidía y el nuesu derechu a tener vides vivibles. Porque son los nuesos cuerpos y son les nueses vides.

DEFENDEMOS el nuesu derechu a decidir ser madres y a nun selo, a ser madres con otra muyer o a selo en solitariu, a ser madres cuandu nós queramos, y ser madres o nun selo coles condiciones necesaries pa que podamos tener vides dignes. DEFENDEMOS que se respeten los Drechos Sesuales y Reproductivos de les muyeres, que son Drechos Humanos básicos. Ser muyer nun ye ser ciudadana de segunda, nin ye sinónimu de madre, nin d'úteru, nin d'incubadora.

Y tamién siguimos DESIXENDO, comu ca 8 de marzu, un salariu equitativu y dignu, porque les muyeres siguimos cobrando menos pol mesmu emplegu que los homes. Del mesma, DESIXIMOS que seyan les vides les que tean nel centru de los analís y polítiques macro-económiques, y non los mercaos. Porque les muyeres faemos los 2/3 del trabayu non remuneráu del mundiu, sobro too encargándomos del curiaos de les vides d'otres presones, y ensin nós y esti trabayu de curiaos, les sociedaes enteres detiénense.

DESIXIMOS un sistema educativu públicu, llaicu, universal y de calidá, comu forma de caltener el principiu d'igualdá ente muyeres y homes, y qu'amás incluya la educación sesual dende les edaes más tempranes, pa prevenir dende embaranzos non deseyaos fasta rellaciones desiguales y/o violentes dientru les pareyes.

DESIXIMOS un sistema de salú públicu, universal y de calidá, nos que tamién s'enmarque la interrupción voluntaria del embaranzu. Y DESIXIMOS recursos sociales públicos universales y de calidá, comu los rellativos a la dependencia, a la corresponsabilidá, a la prevención de la violencia machista y a l'acoyíaa de presones migrantes. Y DENUNCIAMOS que les midíes de retayu suponen y exercen violencia estructural escontra les muyeres, privándomos de los nuesos drechos más ellementales y condergándomos a soportar la violencia machista de mena cotidiana y presente en tolos estamentos sociales.

Nesti contestu, el proyeutu de llei del PP, la contrarreforma de la llei del albuertu, costitúi un retrocesu llexislativu ya ideolóxicu intolerable. Ye ún de los mayores ataques escontra l'autonomía y los drechos de les muyeres, que mos retrotrái a les etapes más escures del franquismu. Y empónmos a condiciones impropies en democracia, onde l'Estáu tien de garantizar la nuesa llibertá, y non conderganos a penes d'otres dómines.

La so visión machista torna asitiamos na minoría d'edá al negamos la capacidá de decisión sobro'l nuesu cuerpu, la nuesa maternidá y treslládala a terceros. Dientru d'esti marcu xurídicu perderíemos la nuesa condición de ciudadanes de plenu drechu con voz, representando un pelligrosu pasu que mos conduciría a situaciones de mayor inferioridá, sumisión y desigualdá, siendo éstes el caldu de cultivu de toles violencies escontra les muyeres.

Los que pretenden imponer les sos creyencies morales al conxuntu de la ciudadanía al traviés de normes d'obligáu cumplimientu son fundamentalistes, y el fundamentalismu nun ye propiu d'un estáu democráticu. Nun podemos consentir que roben la nuesa llibertá y mos impóngan la so moral estableciendo comu delitu aquello que dalgunos consideren un pecáu, lo que fasta esti momentu ye un drechu.

Sigún reconoz la Organización Mundial de la Salú, l'albuertu inseguru ye una pandemia silenciosa y per ende tien de promovese l'albuertu llegal y seguru como un drechu fundamental de les muyeres. Les lleis restrictives nun amenorguen el númberu d'albuertos, sinón qu'aumenten el númberu de muyeres qu'esponen les sos vides na clandestinidá o en condiciones d'inseguranza sanitaria. 47000 muyeres muerren al añu nel mundiu víctimes d'un albuertu inseguru. Les lleis restrictives acuten les opciones d'un albuertu seguro namá pa les muyeres con más recursos económicos, que van poder albortar en países con llexislaciones menos restrictives. Mentes que les qu'escarezan d'ellos, van albortar igualmente, pero en condiciones de clandestinidá y con grave riesgu pa la so salú.

Asina, DEFENDEMOS educación sesual con perspectiva de xéneru pa decidir, anticonceutivos pa evitar albortar y albuertu llegal pa nun morrer. DESIXIMOS que se regule la oxeción de concenxa, pa que ésta nun seya la coartada de los profesionales más reaicionarios. Y, amás, DENUNCIAMOS al PP, a la ilesia católica y a la minoría fundamentalista antivida por apoderase de los nuesos cuerpos y de la nuesa llibertá.

Por tou ello DESIXIMOS la retirada d'esti anteproyeutu de llei, y DESIXIMOS la dimisión del Ministru de Xusticia Don Alberto Ruíz Gallardón, al responder a una concepción restrictiva de los drechos y atacar los principios d'una sociedá plural. Porque llimita la llibertá y el drechu a decidir de les muyeres. Porque custiona determinaes conquistes sociales que s'algamaren nes postreres décades, frutu de la llucha de les muyeres desendolcada a lo llargo de munchu tiempu.

ESTI OCHU DE MARZU LES MUYERES LLUCHAMOS POLA NUESA LLIBERTÁ...
¡GÜEI MAÑANA Y SIEMPRES!

 

ORGANIZACIONES CONVOCANTES

 

Plataforma Decidir Nos Hace Libres de Asturias:

  • Federación de Mujeres Progresistas de Asturias.
  • Asociación de Mujeres Jóvenes de Asturias (MUJOAS).
  • Forum de Política Feminista de Asturias (FPFA).
  • Tertulia Feminista Les Comadres.
  • Asociación de Mujeres Separadas de Asturias.
  • Juventudes Socialistas de Asturias.
  • AMDAS.
  • Tertulia Feminista Les Rosalíes.
  • Mujeres por la Igualdad de Barredos.
  • Asociación de Mujeres El Alba de Lada.
  • Secretaría Igualdad UGT Asturias.
  • Secretaría Igualdad CC.OO Asturias.
  • Secretaría de Igualdad de la FSA.
  • Abogadas por la Igualdad.
  • Apramp Asturias.

Plataforma Avilés Decide:

  • Amas de Casa de Avilés.
  • Amas de casa de Valliniello.
  • Amas de Casa de Llaranes.
  • Amas de Casa de la Lúz.
  • Área de la Mujer del PSOE.
  • Juventudes Socialistas.
  • Avante.
  • Área de la Mujer de CC.OO.
  • Área de la Mujer de UGT.
  • Área de la Mujer de IU.
  • MUJOAS.
  • Asociación de Mujeres Alda.
  • APRAMP.
  • AMAMANTAR.
  • Xurtir.
  • Asociación de Mujeres Progresistas 8 de Marzo.
  • Vocalía de la Mujer de la AA.VV del Quirinal.
  • Vocalía de la Mujer de la AA.VV de la Lúz.
  • Vocalía de la Mujer de la AA.VV de El Horreo.
  • Vocalía de la Mujer de la AA.VV Marcos del Torniello.
  • Vocalía de la mujer de la AA.VV Santa Bárbara de Llaranes.
  • Vocalía de la Mujer de la AA.VV Pedro Menéndez.
  • Astursex.
  • Plataforma contra los recortes.
  • EMAUS.

Plataforma Feminista d´Asturies:

  • ACAI.
  • Cambalache.
  • CGT- Oviedo.
  • Charanga Feminista Xuntes y Revueltes.
  • Colectívos de Jóvenes Comunistas.
  • Compromisu por Asturies.
  • Red EQUO-Muyeres.
  • Iniciativa Comunista d´Asturies.
  • Izquierda Unida.
  • Juventud Comunista de Asturias.
  • Coleutivo Milenta.
  • Partido Comunista de Asturias.
  • Partido Comunista de los Pueblos de España.
  • Repercusión Feminista Tam Tam Bruxes.
  • Tríbadas (Xega).
  • Muyeres individuales.

Otras Organizaciones:

  • Vocalía de la mujer de la FAVV de Gijón zona urbana.
  • Área de la Mujer de IU.
  • Les Filanderes.
  • Secretaría de la mujer de CC.OO.
  • UGT.
  • FSA-PSOE.
  • PSOE-Gijón.
  • Foro de Mujeres del Llano.
  • Fundación Mujeres.
  • Asociación Maeve.
  • Mujeres por la Igualdad de Fontana de Blimea.
  • Colectivo Escuela No-Sexista de Asturias.
  • Asociación Feminista de Asturias-(AFA)
  • Espacio Experimental de Mujeres.
  • Federación de Mujeres del Poniente por la Igualdad Almería.
  • Asociación Rosa Chacel El Ejido.
  • Acción en Red Asturies.
  • Asociación la Xana Escuela por la Salud y la Igualdad.
  • Médicos del Mundo.
  • Podemos del Nalón
Inicio página | Contacto | ©2005 Tertulia Feminista les Comadres